Zásady ochrany osobních údajů

ProfitMix (provozovatel platformy ProfitMix, společnost Profit Mix, s.r.o., IČO: 23281898, se sídlem Příčná 1892/4, 110 00 Praha, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 423658) (dále jen “Správce” nebo “my”) klade velký důraz na ochranu osobních údajů. Tyto zásady ochrany osobních údajů popisují, jaké osobní údaje shromažďujeme a jak je zpracováváme v souladu s nařízením GDPR a českými právními předpisy.

Jaké údaje zpracováváme

Zpracováváme pouze nezbytné osobní údaje, které nám poskytnete Vy jako uživatelé naší služby nebo které vzniknou v rámci používání platformy ProfitMix. Konkrétně můžeme zpracovávat:

  • Identifikační údaje: jméno a příjmení, případně název firmy, IČO a DIČ (u podnikajících fyzických osob či společností).
  • Kontaktní údaje: e-mailová adresa, telefonní číslo, případně Vaše poštovní/fakturační adresa.
  • Údaje pro registraci účtu: přihlašovací jméno (uživatelské jméno, typicky e-mail) a heslo (uložené v zašifrované podobě), údaje o Vašem účtu.
  • Platební a fakturační údaje: informace nezbytné pro zpracování plateb za službu (např. údaje o platební kartě zpracovávané zabezpečenou platební bránou, fakturační údaje jako název firmy a adresa pro vystavení faktury).
  • Technické údaje: údaje o Vašem chování a interakci se službou – IP adresa, informace o zařízení a prohlížeči, logy o přístupech, soubory cookies a obdobné technologie (pro zajištění funkčnosti přihlášení a zabezpečení).
  • Data z e‑commerce integrací: údaje, které do služby nahrajete nebo propojíte z Vašich e-shopových a marketingových systémů. Jde např. o data o prodejích, objednávkách, tržbách, skladových zásobách či marketingových kampaních Vašeho e-shopu. Tato data mohou obsahovat i osobní údaje Vašich zákazníků (např. informace o objednávkách spojené s konkrétními zákazníky) nebo údaje o Vašich zaměstnancích. V takovém případě vystupujete jako správce těchto zákaznických údajů a ProfitMix jako zpracovatel – s daty nakládáme výhradně za účelem poskytování sjednané služby a v souladu se smlouvou o zpracování osobních údajů.

Účely zpracování osobních údajů

Vaše osobní údaje zpracováváme pouze pro určité legitimní účely. Hlavním účelem je umožnit Vám využívat službu ProfitMix a poskytovat Vám naše služby v požadované kvalitě. Konkrétně můžeme údaje využít k těmto účelům:

  • Poskytování a provoz služby: Abychom mohli vytvořit a spravovat Váš uživatelský účet, umožnit Vám přístup do aplikace, provádět analýzy Vašich e-commerce dat a celkově plnit naši smlouvu – tj. poskytovat funkce analytického nástroje ProfitMix dle Vašich požadavků.
  • Zákaznická podpora a komunikace: Ke komunikaci s Vámi ohledně Vašeho účtu, odpovídání na dotazy, řešení technických problémů nebo zasílání důležitých oznámení souvisejících s provozem služby (např. výpadky, změny služeb).
  • Zlepšování služby: Pro analýzu, jak naši službu využíváte, a vyhodnocování zpětné vazby, abychom mohli neustále vylepšovat funkce, zabezpečení a uživatelskou přívětivost platformy. Sem spadá i testování nových funkcionalit a interní výzkum za účelem zvýšení kvality služby.
  • Zajištění bezpečnosti: Pro prevenci podvodů, zabezpečení našeho systému a ochranu našich práv. Můžeme monitorovat aktivity v systému (např. podezřelé přihlášení) a uplatňovat nezbytná technická a organizační opatření k ochraně dat.
  • Účely marketingu (obchodní sdělení): Pokud jste naším zákazníkem, můžeme využít Váš e-mail k občasnému zaslání informací o nových funkcích, aktualizacích či nabídkách podobných služeb ProfitMix, a to na základě našeho oprávněného zájmu na propagaci našich služeb. V ostatních případech Vás k odběru marketingových e-mailů vyzveme ke zvláštnímu souhlasu (např. přihlášení k newsletteru). V každém takovém e-mailu budete mít možnost se z odběru snadno odhlásit.
  • Plnění právních povinností: Některé údaje musíme zpracovávat pro splnění povinností vyplývajících z práva. Jedná se zejména o povinnosti účetní a daňové (např. uchování faktur a účetních dokladů), případně poskytnutí údajů státním orgánům na základě zákona.

Právní základy zpracování

Veškeré zpracování osobních údajů provádíme na základě některého ze zákonných titulů podle GDPR. V souladu s článkem 6 GDPR zpracováváme údaje na těchto právních základech:

  • Plnění smlouvy: Nezbytné zpracování pro uzavření nebo plnění smlouvy s Vámi jako uživatelem. Sem spadá poskytování samotné služby ProfitMix – bez zpracování Vašich registračních, kontaktních a dalších potřebných údajů bychom nemohli službu poskytovat.
  • Plnění právní povinnosti: Zpracování nezbytné pro splnění povinností dle obecně závazných předpisů. Jde hlavně o účetní a daňové povinnosti (např. uchování údajů na fakturách) nebo povinnost uchovat určité informace, pokud to vyžaduje zákon.
  • Oprávněný zájem: Zpracování pro účely našich oprávněných zájmů, pokud tím nejsou převáženy Vaše zájmy nebo práva. Na oprávněném zájmu založíme např. zpracování za účelem vylepšování a zabezpečení služby, prevence podvodů nebo přímého marketingu vůči stávajícím zákazníkům. Ve všech případech pečlivě zvažujeme, zda naše oprávněné důvody nepřevažují nad Vašimi právy.
  • Souhlas subjektu údajů: Pro účely, které nejsou kryty jinými právními základy, si od Vás vyžádáme souhlas. To může nastat např. u zasílání newsletteru ne-zákazníkům, použití cookies pro marketingové účely apod.. Vámi udělený souhlas je vždy dobrovolný a můžete jej kdykoli odvolat (viz níže).

Doba uchování údajů

Osobní údaje uchováváme pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelům, pro něž jsou zpracovávány. Doba uchování se liší podle povahy údajů a účelu zpracování:

  • Údaje týkající se Vašeho uživatelského účtu a využívání služby obecně zpracováváme po celou dobu trvání smluvního vztahu (aktivního využívání služby). Pokud svůj účet zrušíte nebo smlouvu ukončíte, uchováme základní údaje o Vašem účtu a historii nezbytné pro případné uplatnění našich právních nároků ještě po omezenou dobu po ukončení smlouvy – maximálně však 3 roky od ukončení, což odpovídá promlčecí době většiny nároků.
  • Údaje, které musíme uchovat na základě zákonných povinností (např. faktury, účetní a daňové doklady), uchováváme po dobu vyžadovanou příslušnými zákony. Tyto lhůty mohou činit několik let od ukončení roku, ve kterém k poslednímu plnění došlo (například podle zákona o účetnictví či zákona o DPH máme povinnost uchovávat účetní záznamy zpravidla 5 až 10 let).
  • Pokud zpracováváme Vaše údaje na základě souhlasu a tento souhlas odvoláte, příslušné údaje přestaneme aktivně zpracovávat bez zbytečného odkladu. Můžeme je však krátkodobě ponechat v zálohách nebo archivech, než proběhne úplné výmazání.
  • Technické logy a záznamy o přístupech uchováváme zpravidla po dobu několika měsíců (typicky 6 měsíců až 1 rok) od jejich pořízení, není-li nutné je uchovat déle z důvodu bezpečnosti či vyšetřování bezpečnostních incidentů.

Po uplynutí relevantních lhůt data buď bezpečně vymažeme, anonymizujeme, nebo archivujeme způsobem, který znemožní přiřazení údajů ke konkrétní osobě.

Sdílení osobních údajů s třetími stranami

Vaše osobní údaje nesdělujeme žádným třetím stranám pro jejich vlastní marketingové účely. Pro zajištění provozu služby však využíváme ověřené dodavatele a technologie, kterým mohou být Vaše data v nezbytné míře zpřístupněna:

  • Cloudová infrastruktura: ProfitMix je provozován na cloudových platformách (např. Microsoft Azure, Supabase). Tito poskytovatelé pro nás zajišťují datové úložiště a serverové zázemí. Osobní údaje jsou uloženy v datacentrech s vysokým stupněm zabezpečení a přístupu k nim mají pouze naši smluvní zpracovatelé za účelem údržby a provozu služby.
  • Platební služby: Pro zpracování plateb využíváme externí platební bránu nebo poskytovatele platebních služeb (např. GoPay, Stripe apod.). Těmto subjektům předáme pouze údaje nutné k provedení transakce (např. částku, měnu, Váš e-mail či ID objednávky). Údaje o Vaší platební kartě nepřicházejí do našeho systému – zadáváte je přímo zabezpečené platební bráně.
  • Další zpracovatelé: Můžeme využívat další služby třetích stran, které nám pomáhají s provozem a podporou služby – například nástroje pro rozesílání e-mailů, zákaznickou podporu (helpdesk) nebo analytické nástroje pro naše webové stránky. Se všemi takovými dodavateli máme uzavřené smlouvy o zpracování osobních údajů a zavazujeme je k dodržování přísných podmínek ochrany dat. Vaše data zpracovávají jen na základě našich pokynů a nesmí je využít k žádnému jinému účelu.
  • Orgány veřejné moci: V případě zákonné povinnosti nebo úředního požadavku můžeme poskytnout Vaše osobní údaje státním orgánům (např. policii, soudům, dozorovým úřadům) v rozsahu stanoveném zákonem.

Při předávání dat třetím stranám dbáme na to, aby byla zajištěna jejich ochrana. Všichni naši zpracovatelé musí splňovat standardní bezpečnostní opatření (např. šifrovaný přenos dat, zabezpečené ukládání) a zaručit smluvně ochranu osobních údajů na úrovni požadované GDPR. Vaše data jsou primárně zpracovávána v rámci Evropské unie. Pokud by mělo dojít k předání údajů do zemí mimo EU, vždy zajistíme vhodné záruky ochrany (např. standardní smluvní doložky o ochraně dat nebo ověřené rámce mezi EU a danou zemí).

Práva subjektů údajů

Jako subjekt údajů (fyzická osoba, o které údaje zpracováváme) máte ve vztahu ke svým osobním údajům řadu práv garantovaných obecným nařízením GDPR. Vaše práva zahrnují:

  1. Právo na přístup k údajům: Máte právo získat od nás potvrzení, zda zpracováváme Vaše osobní údaje, a pokud ano, máte právo získat kopii těchto údajů a informace o tom, jak Vaše údaje zpracováváme (účely, kategorie údajů, příjemci, doba uchování apod.). První kopii Vašich osobních údajů Vám poskytneme zdarma; za případné další kopie pak můžeme požadovat přiměřený administrativní poplatek.
  2. Právo na opravu: Pokud zjistíte, že o Vás evidujeme nepřesné nebo neaktuální údaje, máte právo požadovat jejich opravu či doplnění. Budeme rádi, když své základní údaje udržíte aktuální (např. aktualizací v nastavení účtu).
  3. Právo na výmaz: Za splnění podmínek daných čl. 17 GDPR máte právo na výmaz osobních údajů, které o Vás zpracováváme. Na základě Vaší žádosti vymažeme údaje, pokud již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny, nebo pokud odpadl právní důvod pro jejich zpracování. Vaše právo na výmaz není absolutní – nemůžeme vymazat údaje, které musíme zpracovávat ze zákona nebo k ochraně našich oprávněných zájmů (např. údaje na vystavených fakturách nemůžeme smazat dříve, než uplyne zákonná archivační doba).
  4. Právo na omezení zpracování: V určitých případech můžete žádat, abychom omezili aktivní zpracování Vašich údajů. To můžete učinit například tehdy, pokud popíráte přesnost údajů (po dobu ověření) nebo pokud vznesete námitku proti zpracování (po dobu šetření námitky). Při omezení zpracování můžeme údaje pouze uchovávat a případně je dále použít jen v omezených případech (např. pro právní nároky).
  5. Právo vznést námitku: Máte právo kdykoli vznést námitku proti zpracování, které provádíme na základě našeho oprávněného zájmu. Pokud se jedná o námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu, vždy takovému zpracování bez prodlení ukončíme. V případě námitky proti jiným účelům posoudíme, zda nadále existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad Vašimi zájmy, a o výsledku Vás budeme informovat.
  6. Právo na přenositelnost údajů: Pro údaje, které zpracováváme automatizovaně na základě Vašeho souhlasu nebo pro plnění smlouvy, máte právo získat je od nás v běžně použitelném strojově čitelném formátu, a případně je předat jinému správci. Pokud je to technicky proveditelné, můžete také požadovat, abychom údaje přímo předali jinému Vámi určenému správci.
  7. Právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování: Máte právo nebýt vystaveni rozhodnutí, které je založeno výhradně na automatizovaném zpracování (bez zásahu člověka) a které by pro Vás mělo právní účinky nebo se Vás obdobně významně dotýkalo. Upozorňujeme, že v rámci služby ProfitMix nedochází k žádnému takovému automatizovanému individuálnímu rozhodování, včetně profilování, které by samo o sobě mělo právní nebo obdobně závažné účinky pro jednotlivce.
  8. Právo odvolat souhlas: Pokud je určitá část zpracování prováděna na základě Vašeho souhlasu, máte právo svůj udělený souhlas kdykoli odvolat. Odvolání souhlasu nemá zpětný dopad – zpracování, které proběhlo před odvoláním souhlasu, zůstává zákonné. Po odvolání souhlasu již však dané údaje nebudeme pro daný účel dále používat.
  9. Právo podat stížnost u dozorového úřadu: Domníváte-li se, že dochází k nezákonnému zpracování Vašich osobních údajů nebo že jsme nezajistili výkon Vašich práv, máte právo podat stížnost u příslušného dozorového orgánu. Dozorovým úřadem v České republice je Úřad pro ochranu osobních údajů (Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7). Úřadu můžete napsat na adresu sídla, případně využít jeho elektronické kontakty (viz web uoou.cz).

Veškerá svá práva můžete uplatnit kontaktováním nás na níže uvedených kontaktech. Na Vaše žádosti a dotazy reagujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit o další dva měsíce, o čemž Vás budeme informovat včetně zdůvodnění.

Kontaktní informace

Správcem Vašich osobních údajů je společnost Profit Mix, s.r.o., IČO: 23281898, se sídlem Příčná 1892/4, 110 00 Praha, Česká republika. V případě jakýchkoli dotazů ohledně zpracování osobních údajů nebo uplatnění Vašich práv se na nás neváhejte obrátit:

  • E-mail: hello@profitmix.cz
  • Telefon: (doplnit)
  • Adresa pro poštu: Profit Mix, s.r.o., Příčná 1892/4, 110 00 Praha, CZ

Tyto Zásady ochrany osobních údajů mohou být průběžně aktualizovány, aby odrážely případné změny v našem zpracování dat či změny právních předpisů. O veškerých významných změnách Vás budeme informovat předem (např. e-mailem nebo oznámením v aplikaci). Aktuální verzi těchto zásad vždy zveřejníme na našich webových stránkách a upozorníme Vás na ni e-mailem, pokud jste nám jej poskytli.


Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti při používání online služby ProfitMix (dále jen “Služba”) a představují smluvní ujednání mezi Vámi jako uživatelem Služby (dále jen “Uživatel”) a společností Profit Mix, s.r.o., IČO: 23281898, se sídlem Příčná 1892/4, 110 00 Praha, Česká republika, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 423658 (dále jen “Poskytovatel”). Poskytovatel je provozovatelem Služby ProfitMix a bude Vám poskytovat služby na základě těchto podmínek.

Nedílnou součástí této smlouvy je také smlouva o zpracování osobních údajů uzavřená mezi Poskytovatelem a Uživatelem, která upravuje podmínky zpracování osobních údajů v rámci Služby. Pokud s těmito Obchodními podmínkami nebo smlouvou o zpracování údajů nesouhlasíte, nemůžete Službu ProfitMix využívat.

Prohlašujete, že používáte Službu v rámci své podnikatelské činnosti, nikoli jako spotřebitel. Uzavřením smlouvy stvrzujete, že jste podnikatel (např. osoba zapsaná v obchodním rejstříku či živnostník) a že Službu využíváte při své podnikatelské činnosti. Z tohoto důvodu se na náš smluvní vztah nevztahují ustanovení na ochranu spotřebitele, zejména ustanovení občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných se spotřebiteli.

Popis služby

ProfitMix je cloudový analytický nástroj (software poskytovaný formou služby – SaaS) určený pro malé a střední internetové obchody. Služba umožňuje Uživatelům sbírat a integrovat data z jejich e-commerce platforem, marketingových nástrojů a skladových systémů do jednoho přehledného dashboardu. Díky pokročilým analytickým funkcím a prvkům umělé inteligence poskytuje ProfitMix Uživatelům přehled o výkonnosti jejich e-shopu, pomáhá identifikovat obchodní příležitosti a optimalizovat klíčové procesy (např. cenotvorbu, řízení zásob či marketingové kampaně).

Hlavní vlastnosti Služby:

  • Datová integrace: ProfitMix se dokáže napojit na externí systémy (např. e-shopové platformy typu Shoptet, marketingové kanály, Google Analytics apod.) a automaticky importovat potřebná data.
  • Analytický dashboard: Uživatel má přístup k webové aplikaci, kde vidí různé metriky, grafy a reporty o tržbách, nákladech, ziscích, návratnosti investic, skladových zásobách apod., vše v reálném čase nebo v pravidelných intervalech.
  • AI doporučení: Služba využívá strojové učení k navrhování optimalizací (např. doporučení úprav cen, predikce poptávky pro objednání zásob nebo tipy na zacílení marketingu).
  • Automatizace: Některé procesy lze automatizovat – např. automatické úpravy cen dle nastavených pravidel, upozornění na docházející zásoby apod.
  • Bezpečný cloudový provoz: Není potřeba nic instalovat; k Službě přistupujete online přes zabezpečené webové rozhraní. Data jsou uložena v cloudové infrastruktuře Poskytovatele a pravidelně zálohována. Poskytovatel vyvíjí přiměřené úsilí k tomu, aby Služba byla dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, s výjimkou nezbytných technických odstávek údržby nebo událostí mimo kontrolu Poskytovatele (vyšší moc).

Detailní popis funkcionalit a aktuální nabídka jednotlivých tarifů Služby jsou uvedeny na webových stránkách Poskytovatele. Poskytovatel si vyhrazuje právo v rámci průběžných aktualizací přidávat, odebírat či měnit určité funkce Služby, aby zlepšil její kvalitu nebo vyhověl novým požadavkům. O zásadních změnách funkcionalit bude Uživatel předem informován.

Registrace a uživatelský účet

Pro plnohodnotné využívání Služby je nutné si vytvořit uživatelský účet. Registrace probíhá vyplněním registračního formuláře na webu profitmix.cz. Při registraci jste povinni uvést pravdivé, přesné a aktuální údaje o sobě (např. jméno, platnou e-mailovou adresu a případně název firmy). Uživatel se zavazuje udržovat své registrační údaje aktuální; v případě změny je třeba údaje neprodleně aktualizovat v profilu nebo informovat Poskytovatele.

Každý Uživatel smí mít pouze jeden účet (není dovoleno zakládat více účtů pro jednoho Uživatele s využitím různých e-mailů, vyjma explicitního souhlasu Poskytovatele). Přístup k uživatelskému účtu je chráněn heslem, které si zvolíte. Heslo nikomu nesdělujte a zvolte takové, které je dostatečně silné; za zachování důvěrnosti přihlašovacích údajů nesete odpovědnost Vy jako Uživatel. Veškeré úkony provedené po přihlášení Vašimi údaji se považují za Vámi autorizované. Zjistíte-li nebo máte podezření, že došlo ke zneužití či úniku Vašich přihlašovacích údajů, jste povinni to neprodleně oznámit Poskytovateli. Poskytovatel nenese odpovědnost za škody způsobené neoprávněným přístupem k účtu, který zavinil Uživatel (např. nedostatečným zabezpečením hesla nebo zařízení).

Pokud registraci či smlouvu jménem Uživatele provádí pověřená osoba (např. zaměstnanec či zástupce firmy), tato osoba prohlašuje, že je oprávněna za Uživatele jednat a zavazovat jej vůči Poskytovateli. Poskytovatel může v případě pochybností požadovat doložení tohoto oprávnění.

Uživatel souhlasí s tím, že komunikace související s uživatelským účtem a poskytováním Služby může probíhat elektronicky, zejména prostřednictvím e-mailu registrovaného k účtu. Uživatel je povinen zajistit, aby měl ke svému kontaktnímu e-mailu přístup a pravidelně jej kontroloval.

Práva a povinnosti Uživatele

Uživatel se zavazuje využívat Službu v souladu s těmito Podmínkami, obecně závaznými právními předpisy a pokyny Poskytovatele. Zejména Uživatel nesmí:

  • Porušovat zákony: Uživatel nese odpovědnost za obsah a data, která do Služby vkládá. Nesmí prostřednictvím Služby ukládat ani přenášet žádný obsah, který porušuje právní předpisy (např. osobní údaje třetích osob v rozporu s GDPR, obsah porušující autorská práva či podněcující k nezákonné činnosti).
  • Zneužívat Službu: Je zakázáno pokoušet se o narušení funkčnosti Služby, obcházet bezpečnostní opatření, zkoumat či testovat zranitelnost systému, narušovat integritu dat ostatních uživatelů, využívat Službu k zneužití výpočetního výkonu (např. kybernetické útoky, rozesílání spamu apod.).
  • Sdílet neoprávněně přístup: Uživatel nesmí poskytovat své přihlašovací údaje či přístup k Službě třetím stranám, které nejsou jeho zaměstnanci či spolupracovníky přímo zapojenými do jeho e-shopu. V případě, že více osob v rámci jednoho podniku potřebuje pracovat se Službou, musí pro ně být vytvořeny odpovídající uživatelské účty (pokud to tarif umožňuje), nebo se musí střídat v rámci jednoho sdíleného účtu na vlastní riziko Uživatele.
  • Obcházet omezení a zásady: Uživatel nesmí využívat Službu způsobem, který by mohl poškodit Poskytovatele nebo ostatní uživatele. Nesmí se pokoušet získávat zdrojový kód aplikace, dekompilovat, kopírovat, upravovat či jinak zasahovat do softwarového vybavení Služby, vyjma případů povolených zákonem.

Uživatel odpovídá za veškerou činnost, která je pod jeho účtem v rámci Služby prováděna. Dále odpovídá za to, že při využívání Služby bude postupovat tak, aby nedošlo k poškození dobrého jména Poskytovatele.

V případě, že Uživatel v rámci Služby zpracovává osobní údaje třetích osob (např. údaje o svých zákaznicích importované do analytického nástroje), zavazuje se tyto údaje zpracovávat v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů. Uživatel zejména zaručuje, že má zákonný důvod předat tyto údaje Poskytovateli ke zpracování a že splnil vůči subjektům údajů informační povinnost. Podrobnosti upravuje smlouva o zpracování osobních údajů mezi Uživatelem (správcem) a Poskytovatelem (zpracovatelem).

Uživatel má právo Službu využívat nepřetržitě v souladu s těmito Podmínkami. Pokud by zaznamenal závady nebo výpadky Služby, měl by je neprodleně nahlásit Poskytovateli (ideálně prostřednictvím zákaznické podpory). Uživatel má dále právo na přiměřenou pomoc a podporu ze strany Poskytovatele při využívání Služby.

Práva a povinnosti Poskytovatele

Poskytovatel se zavazuje poskytovat Službu Uživatelům s odbornou péčí a v souladu s těmito Podmínkami. Poskytovatel zejména:

  • Zajištění provozu: Bude vyvíjet přiměřené úsilí k zachování dostupnosti a bezproblémového chodu Služby. Může však dočasně omezit dostupnost z důvodu údržby, aktualizací nebo z důvodu vyšší moci. O plánovaných odstávkách se Poskytovatel pokusí informovat předem (např. e-mailem nebo oznámením na webu).
  • Změny Služby: Je oprávněn průběžně vylepšovat či měnit funkce Služby. Pokud by změna znamenala omezení dosavadních funkcionalit či jiné podstatné zhoršení služby, bude o tom Uživatel informován s předstihem. Změna rozšířením nebo vylepšením funkčnosti (bez negativního dopadu) může být provedena i bez předchozího oznámení.
  • Podpora: Poskytne Uživateli přiměřenou součinnost při řešení technických problémů Služby. Komunikačním kanálem pro podporu je zpravidla e-mail hello@profitmix.cz. Dotazy a požadavky Uživatele se bude snažit vyřídit v co nejkratší době, nejpozději však do několika pracovních dnů (dle kapacit a naléhavosti).
  • Ochrana dat: Zavazuje se nakládat s daty Uživatele důvěrně. Data, která Uživatel uloží do Služby, nebudou Poskytovatelem bez souhlasu Uživatele sdílena s třetími stranami, vyjma případů nezbytných k provozu Služby nebo daných zákonem (viz Zásady ochrany osobních údajů výše). Poskytovatel přijme technická a organizační opatření k zabezpečení dat před neoprávněným přístupem či zneužitím.
  • Práva k Službě: Poskytovatel má veškerá autorská a vlastnická práva k platformě ProfitMix včetně softwarového kódu, designu a know-how. Uživatel získává k Službě pouze nevýhradní právo užití v rozsahu stanoveném těmito Podmínkami a nesmí Službu využívat k jinému účelu, než ke kterému je určena.

Poskytovatel je oprávněn monitorovat způsob využívání Služby ze strany Uživatele (např. sledovat objem přenesených dat, počet API dotazů apod.), a to za účelem zajištění provozu, optimalizace výkonu a kontroly dodržování těchto Podmínek. V případě, že Uživatel překračuje limity využití svého tarifu nebo porušuje Podmínky, může Poskytovatel Uživatele upozornit a vyžadovat nápravu, případně přistoupit k opatřením podle sekce Ukončení služby.

Poskytovatel má právo uvést obchodní firmu či jméno Uživatele (např. název e-shopu) ve svém portfoliu referencí, například na svých webových stránkách, pokud k tomu Uživatel při registraci či jinak udělil souhlas. Tento souhlas může Uživatel kdykoliv odvolat.

Předplatné a platby

Služba ProfitMix je poskytována na bázi předplatného (subscription) nebo za podmínek zvoleného tarifu. Aktuální verze cen a tarifů (např. měsíční paušál či model Pay Per Use) jsou vždy uvedeny na webu Poskytovatele v sekci Ceník/Pricing. Uživatel si při registraci nebo po uplynutí zkušební doby zvolí některý z nabízených tarifů podle svých potřeb.

Zkušební verze: Noví Uživatelé mají možnost vyzkoušet Službu po omezenou dobu 14 dnů zdarma jako zkušební verzi. Během této zkušební doby není vyžadována žádná platba (ani zadání platební karty) a Uživatel může kdykoli zrušit svůj účet bez jakýchkoli závazků. Po uplynutí 14 dnů se zkušební účet automaticky přepne na zvolený placený tarif (případně na základní placený tarif, pokud Uživatel jiný nezvolí), a to pouze v případě, že Uživatel pokračuje v užívání Služby a odsouhlasil podmínky platby. Poskytovatel zašle Uživateli před koncem zkušební doby upozornění.

Platby za předplatné: Za užívání Služby na placeném tarifu je Uživatel povinen hradit Poskytovateli pravidelné poplatky dle cen uvedených u daného tarifu (typicky měsíční předplatné nebo jiný interval). Úhrada probíhá vždy předem na nadcházející období služby (s výjimkou modelu pay-per-use, kde je účtováno zpětně dle využití v daném období, pokud je takový model nabídnut). Poskytovatel je oprávněn využívat ke zpracování plateb třetí strany – specializované platební brány. Uživatel souhlasí s tím, že jeho platební karta či jiný zvolený platební prostředek může být automaticky zatěžován opakovanými platbami předplatného, a to vždy na začátku každého nového zúčtovacího období.

Daňové údaje: Ceny předplatného jsou uváděny bez DPH, pokud není výslovně řečeno jinak. K uveřejněným cenám může být připočtena příslušná daň z přidané hodnoty dle platné sazby (podle sídla Uživatele a aplikovatelných daňových pravidel). Poskytovatel vystaví Uživateli daňový doklad (fakturu) za každé uhrazené období. Faktura bude vystavena elektronicky a bude Uživateli doručena e-mailem na kontaktní adresu nebo zpřístupněna v uživatelském rozhraní.

Změny tarifu: Uživatel může kdykoliv přejít na vyšší tarif (upgrade) nebo nižší tarif (downgrade), pokud to Služba umožňuje. V případě upgradu na vyšší placený tarif v průběhu již zaplaceného období může Poskytovatel naúčtovat poměrnou část rozdílu ceny za zbytek období, případně okamžitě přepnout Uživateli nové funkce a navýšit platbu od příštího období. Při downgradu na nižší tarif začne nižší předplatné platit až od následujícího zúčtovacího období (do konce aktuálně zaplaceného období má Uživatel nadále přístup k funkcím původního vyššího tarifu, pokud Poskytovatel nerozhodne jinak).

Prodlení platby: Pokud nedojde k úspěšnému provedení platby (např. z důvodu expirované karty nebo nedostatku prostředků), bude Uživatel upozorněn e-mailem. Nepodaří-li se platbu ani opakovaně provést v náhradním termínu (obvykle do 7 dnů), může Poskytovatel omezit funkčnost Služby nebo dočasně pozastavit přístup Uživatele k jeho účtu, dokud nebude dlužná částka uhrazena. Trvá-li prodlení s platbou déle než 30 dnů, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a Poskytovatel je oprávněn smlouvu ukončit (viz Ukončení služby níže).

Poskytovatel může čas od času upravit výši předplatného nebo zavést nové poplatky (např. za nové prémiové funkce). O změně ceny předplatného bude Uživatel informován s alespoň 30denním předstihem. Pokud Uživatel se změnou ceny nesouhlasí, je oprávněn ukončit předplatné ke konci běžícího období. Pokračováním v užívání Služby po nabytí účinnosti nové ceny Uživatel souhlasí s novou výší poplatku.

Uhrazené poplatky za Službu se v zásadě nevracejí. Pokud Uživatel předčasně ukončí využívání Služby v průběhu zaplaceného období (např. zruší účet před koncem měsíce), nemá nárok na poměrné vrácení již zaplaceného předplatného, ledaže zvláštní podmínky nebo dohoda stanoví jinak. Výjimkou jsou případy, kdy by Služba byla dlouhodobě nedostupná nebo poskytována v rozporu s těmito Podmínkami vinou Poskytovatele – tehdy může Poskytovatel poskytnout poměrnou slevu či vrácení části platby dle uvážení.

Odpovědnost a omezení odpovědnosti

Omezení odpovědnosti Poskytovatele: Služba ProfitMix je poskytována “tak jak je” (“as is”). Poskytovatel vynakládá veškeré úsilí, aby Služba fungovala spolehlivě a dle popisu, nicméně neposkytuje záruku, že Služba naplní veškerá očekávání Uživatele, že bude nepřerušená, bezchybná, nebo že se prostřednictvím ní vždy podaří dosáhnout konkrétních obchodních výsledků. Uživatel bere na vědomí, že veškeré výstupy a doporučení poskytované Službou (např. analytické závěry, predikce, doporučení AI) jsou podpůrným podkladem pro rozhodování, ale finální rozhodnutí činí Uživatel. Poskytovatel nenese odpovědnost za rozhodnutí, kroky a obchodní výsledky Uživatele, i kdyby byly učiněny na základě využití výstupů ze Služby.

V maximálním rozsahu povoleném právními předpisy vylučuje Poskytovatel svou odpovědnost za jakékoli nepřímé či následné škody, které by mohly Uživateli vzniknout v souvislosti s používáním Služby. Zejména Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk, ztrátu obchodních příležitostí, přerušení provozu, ztrátu dat Uživatele či jiné nehmotné ztráty. Přímá odpovědnost Poskytovatele za škody vzniklé Uživateli je omezena částkou rovnající se výši poplatků zaplacených Uživatelem Poskytovateli za posledních 6 měsíců užívání Služby před vznikem škody. Toto omezení se neuplatní v případech způsobených úmyslně nebo z hrubé nedbalosti Poskytovatele, ani na odpovědnost za újmu na přirozených právech fyzických osob.

Odpovědnost Uživatele: Uživatel odpovídá za dodržování svých povinností dle těchto Podmínek a nese odpovědnost za případnou újmu, kterou by porušením svých povinností způsobil Poskytovateli či třetím osobám. Uživatel zejména odpovídá za zákonnost dat, která do Služby ukládá, a za to, že má vyřešena potřebná práva (licence) k těmto datům. Poskytovatel není povinen kontrolovat obsah dat nahrávaných Uživatelem, ale v případě, že zjistí zjevně protiprávní obsah (např. dětskou pornografii, obsah porušující práva duševního vlastnictví apod.), je oprávněn taková data odstranit či zamezit k nim přístup a zároveň může účet Uživatele zablokovat.

Poskytovatel neodpovídá za závady Služby způsobené zásahy třetích osob nebo samotného Uživatele. Poskytovatel rovněž nenese odpovědnost za služby a obsah třetích stran, které mohou být prostřednictvím Služby využívány (například pokud Služba zobrazuje data z externích systémů – za správnost těchto dat odpovídá jejich poskytovatel).

Uživatel bere na vědomí, že internetové prostředí nemusí být stoprocentně dostupné a bezpečné; Poskytovatel neodpovídá za nemožnost přístupu ke Službě způsobenou problémy na straně Uživatele či třetích subjektů (např. výpadek internetového připojení, problémy na straně hostingového providera apod.).

Vyšší moc: Žádná ze smluvních stran nenese odpovědnost za prodlení či nesplnění svých povinností, pokud takové prodlení či nesplnění bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost (vyšší moc), jako jsou přírodní katastrofy, výpadky elektřiny, kybernetické útoky, válka, pandemie, zásahy státních orgánů apod.

Ukončení služby (zrušení smlouvy)

Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Uživatelem je uzavřen na dobu neurčitou (pokud není sjednáno jinak) a trvá, dokud nedojde k jeho ukončení jedním ze způsobů uvedených níže.

Ukončení ze strany Uživatele: Uživatel je oprávněn kdykoliv ukončit využívání Služby vypovězením smlouvy. Výpověď se provádí zrušením předplatného a uživatelského účtu – například prostřednictvím funkce “zrušit účet” v nastavení profilu, nebo písemným oznámením Poskytovateli (e-mailem z registrované adresy). Smlouva skončí uplynutím posledního předplaceného období, ve kterém Uživatel Službu zrušil, tzn. Služba zůstane dostupná do konce již zaplaceného období a poté bude účet deaktivován. Pokud Uživatel ruší účet během zkušební doby, ukončení je účinné okamžitě.

Ukončení ze strany Poskytovatele (výpověď): Poskytovatel může smlouvu s Uživatelem vypovědět písemným oznámením zaslaným na e-mail Uživatele. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc a začíná běžet prvním dnem následujícího měsíce po doručení výpovědi Uživateli, nestanoví-li Poskytovatel delší lhůtu. Po uplynutí výpovědní lhůty bude účet Uživatele zrušen a přístup ke Službě ukončen. Poskytovatel může přistoupit k výpovědi zpravidla z důvodů obchodních (např. ukončení poskytování Služby jako celku) nebo pokud Uživatel dlouhodobě nevyužívá placenou Službu a má nulové čerpání.

Okamžité ukončení (odstoupení od smlouvy): Každá strana může od smlouvy odstoupit s okamžitou účinností v případě podstatného porušení smluvních povinností druhé strany. Za podstatné porušení ze strany Uživatele se považuje zejména: dlouhodobé neplacení poplatků, opakované či úmyslné porušování těchto Podmínek (např. zneužití Služby k nezákonným účelům), zneužití důvěrných informací Poskytovatele apod. V případě odstoupení se smlouva ruší okamžikem doručení oznámení o odstoupení druhé straně. Poskytovatel si vyhrazuje právo v případě závažného porušení ze strany Uživatele zablokovat jeho přístup ke Službě s okamžitou platností (až do vyřešení věci nebo formálního ukončení smlouvy).

Důsledky ukončení: Po ukončení smlouvy (z jakéhokoli důvodu) Poskytovatel deaktivuje uživatelský účet a Uživatel ztratí přístup ke Službě. Data uložená v rámci Služby mohou být Poskytovatelem po určité době vymazána z aktivních databází (nejdříve však 30 dní od ukončení, není-li nutné je uchovat déle podle zákona). Uživatel by si proto měl před ukončením služby zajistit uložení/export dat, která potřebuje. Poskytovatel může na žádost Uživatele poskytnout po omezenou dobu (např. 14 dní po ukončení) možnost jednorázového exportu dat, není na to však právní nárok. Ustanovení těchto Podmínek, která mají podle své povahy trvat i po ukončení smlouvy (např. ustanovení o odpovědnosti, omezení náhrady škody, ochraně důvěrných informací, volbě práva a řešení sporů), zůstávají v platnosti i po zániku smlouvy.

Rozhodné právo a řešení sporů

Tyto Obchodní podmínky a veškeré vztahy z nich vyplývající se řídí právním řádem České republiky. Práva a povinnosti smluvních stran, které nejsou výslovně upraveny těmito Podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a dalšími platnými právními předpisy České republiky.

Smluvní strany se zavazují řešit případné spory přednostně smírnou cestou. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírně, jsou k rozhodování sporů příslušné obecné soudy České republiky. Strany sjednávají místní příslušnost soudu podle sídla Poskytovatele (tj. Městský soud v Praze, resp. Obvodní soud pro Prahu 1, dle věcné příslušnosti), pokud to právní předpisy umožňují.

Závěrečná ustanovení

  • Změny Podmínek: Poskytovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit či doplnit. O plánované změně bude Uživatel informován předem, a to nejméně 30 dnů před účinností nového znění (oznámením e-mailem nebo zprávou ve Službě). Pokud Uživatel nesouhlasí se změnou Podmínek, je oprávněn z tohoto důvodu ukončit smlouvu během uvedené 30denní lhůty. Pokračování v užívání Služby po nabytí účinnosti aktualizovaných Podmínek bude považováno za souhlas s novým zněním Podmínek.
  • Postoupení smlouvy: Poskytovatel je oprávněn postoupit práva a povinnosti ze smlouvy (tj. z těchto Podmínek) na třetí osobu v souvislosti s přenosem podnikatelské činnosti či prodejem Služby. O takovém postoupení bude Uživatel informován. Uživatel nesmí postoupit ani převést svá práva či povinnosti vyplývající ze smlouvy na třetí osobu bez předchozího souhlasu Poskytovatele.
  • Salvátorská klauzule: Pokud by se ukázalo, že některé ustanovení těchto Podmínek je neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, nemá to vliv na platnost a účinnost ustanovení ostatních. Na místo takového ustanovení nastoupí v maximální možné míře ustanovení, které se svým smyslem a účinkem původnímu ustanovení nejvíce blíží, a strany takové nové ustanovení berou za své.
  • Úplnost smlouvy: Tyto Obchodní podmínky spolu s eventuální individuální smlouvou nebo objednávkou Služby (pokud byla uzavřena) představují úplnou dohodu mezi Poskytovatelem a Uživatelem o podmínkách užívání Služby ProfitMix. Nahrazují jakákoli předchozí ujednání či prohlášení stran v této věci.

Veškeré dotazy týkající se těchto Obchodních podmínek můžete směřovat na Poskytovatele prostřednictvím e-mailu hello@profitmix.cz. Děkujeme, že využíváte ProfitMix, a věříme, že Vám naše služba pomůže k rozvoji Vašeho podnikání.